NewBrands Euro07

Бюлетини Сервизни бюлетини Сервизни бюлетини Инструкции за монтаж на хидравлична лагер помпа
Сервизни бюлетини
Начало Търсене в файловете
Детайли за файл

Инструкции за монтаж на хидравлична лагер помпа

Свали от тук Изтегляне

 


Оферта на хидравличните аксиални лагери  от водещите производители на части за съединител Sachs, Luk, Valeo, Breda налични в търговските ни обекти може да видите тук


Хидравличната лагер помпа

Новите технологии позволяват директно хидравличното налягане да бъде приложенио от помпата на съединителя през лагер помпата.  Като резултат се изисква по-малко усилие при натискане на педала на съединителя, елиминирайки възможните загуби от преместването на лагера при досега срещаните решения с лостова система и жило на съединителя.
 
Мястото на монтиране на лагер-помпата е съобразено така че тя да въздейства директно върху притискателния диск.
 Предимства на лагер помпата:
-По малко усилие при натискане на педала на съединителя, по голям комфорт при шофиране.
-Саморегулираща се система осигурява по-дълъг живот на съединителя
-По-малко движещи се части – по-малко дефектиращи възли в системата
В модерните автомобили все по-често е необходимо когато се замени съединителя да бъде подменена и хидравличната лагер помпа.
Препоръчва се подмяната на лагер помпата при подмяна на останалите елемени на съединителя. Старата лагер помпа може да доведе до бърза повреда на новия подменен съединител.

Инструкции за монтаж на хидравлична лагер помпа

Хидравличната лагер помпа (CSC- concentric slave cylinder) се износва също толкова, колкото съединителя или маховика и следва да бъде заменена всеки път когато се подменя съединителя.


Има няколко важни неща, които трябва да се вземат предвид по време на инсталацията, за да се запази функционалността и експлоатационния живот на компонентите.


Правилна процедура за монтиране на ХИДРАВЛИЧНАТА ЛАГЕР ПОМПА CSC:


• Не натискайте педала няколко пъти последователно, когато обезвъздушавате; натиснете само веднъж и изчакайте хидравличната система да се стабилизира (риск от прекомерно налягане вътре в хидравличния лагер)
• Не използвайте лубриканти, или почистващи препарати, тъй като те могат да повредят уплътненията или целия цилиндър.
• Винаги обръщайте внимание на чистата работна среда и запазването на компонентите чисти.
• Използвайте само хидравлична течност, която е одобрена от производителя на автомобила.
• Почистете  старите уплътнения или ги подменете (ако се предлагат в комплектовката на хидравличния лагер). Почистете от прах и замърсявания монтажните повърхности.
• Почистете входящия (първичния) вал на скоростите и проверете за износване на вала в зоната на уплътнение на семеринга. Проверете и самия семеринг.
• Уверете се, че монтираната нова хидравлична лагер помпа лежи правилно спрямо скоростната кутия.
• Уверете се, че адаптера може да се свърже безпроблемно и  е свързан към хидравличния тръбопровод преди финалното затягане на болтовете за закрепване на ХИДРАВЛИЧНАТА ЛАГЕР ПОМПА CSC.
• Затегнете монтажните болтове според предписанията на производителя.
• Напълнете резервоара с одобрена хидравлична течност съгласно изискванията на производителя на автомобила.
• Никога не обезвъздушавайте хидравлична лагер помпа CSC, ако съединителя и маховика не са монтирани (неспазването на тази препоръка ще доведе до прекомерно натоварване  на хидравлична лагер помпа)
• Уверете се, че хидравличната лагер помпа не е монтирана накриво, под наклон, под ъгъл. Не равното прилягане, неравномерното притискане по цялата работна повърхност между лагера и притискателя може да доведе до износване в ръбовете или силно да намали срока на експлоатация (ъглово изместване).
• Не пренатягайте винта за обезвъздушаване.
• Затягането на обезвъздушаващия винт трябва да бъде:
- за пластмасов корпус (от 3 до 5 Nm)
- за алуминиев корпус (15 до 20 Nm)

Винаги сменяйте всички системи отговарящи за задействането съединителя, които са подложени на износване
Винаги сменяйте и демпферния маховик и притискателя.


Изхвърляйте отработените масла и старите части, в съответствие с  разпоредбите на законодателството


ГРЕШКИ ПРИ МОНТАЖА НА  ХИДРАВЛИЧНАТА ЛАГЕР ПОМПА, които водят до дефектирането й са ДОСТАТЪЧНО УСЛОВИЕ ЗА ОТКАЗВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯ


СЕРВИЗЕН БЮЛЕТИН ЗА ВЪЗМОЖНИ ГРЕШКИ

1.    ГРЕШКА ПРИ МОНТАЖА НА СЪЕДИНИТЕЛЯ.

Монтирането на феродовия диск наобратно води до неправилна работа работа на съединителя. Феродовия диск не еднакъв от двете си страни и обръщането му наобратно води до износване на управляващия елемент на хидравличния лагер и до неговото протичане.

 

 

 



• Винаги четете спецификациите и предписанията за обслужване и ремонт на производителя на превозното средство
• Преди демонтаж маркирайте с цветен маркер правилното разположение на детайлите, за да си помогнете после при сглобяването.
• Оригиналните резервни части, са меркирани откъм правилната страна за монтаж.

 

 


2.    ГРЕШКА ПРИ МОНТАЖА – УДЪЛЖЕН РАБОТЕН ХОД НА ЛАГЕРА

При неправилнен монтаж, или при наличие на теч на хидравлична течност е възможно хода на лагера да не бъде в допустимите му работни граници. При по-дълъг от нормалното ход на лагера се уврежда уплътнението или ограничителния пръстен, подвижния  работен елемент излиза навън от направляващата част, късайки гуменото уплътнение.

 

 



 
• Винаги се запознавайте с предписанията и спецификациите на производителя на превозното средство.
• Не натискайте педала няколко пъти последователно, когато обезвъздушавате; натиснете  педала само веднъж и задръжте.
• Сглобявайте  системата на съединителя с правилните инструменти „Скоба за свободно центриране на съединителя“.
• Никога не обезвъздушавайте хидравличния лагер когато не е монтирана цялата съединителна система  маховик, феродов и притискателен диск.
 


3.    ИЗКРИВЕНО ПОЛОЖЕНИЕ НА СКОРСТНАТА КУТИЯ СПРЯМО ДВИГАТЕЛЯ

Големи аксиални или ъглови (или и двете) неравности при разположението на хидравличния аксиален лагер и съединителя или оста на скоростната кутия води до проблемно функциониране на системата на съединителя и намаляване експлоатационния живот на хидравличната лагер помпа, както и до намаляване на живота на уплътнението на вала (първичния вал на скоростите).

Основната причина за прекомерна аксиална или ъглова (или и двете) неравности при разположението на хидравличния аксиален лагер трябва да се търси в неправилното подравняване на вала на скоростната кутия спрямо двигателя.
Възможни причини за разминаването са:
• Неправилно центриране между двигателя и скоростната кутия поради деформиране, тежки замърсявания или износване;
• Други части (например лентов кабел на масата между скоростната кутия и двигателя или към шасито) да е притиснат между двигателя и  кожуха скоростна кутия по време на инсталацията);
• Разхлабени монтажни болтове, или неправилно затегнати;
• Повредени или липсващи направляващи водачи или дистанциращи шайби;
• Вала на скоростната кутия е с разбит лагер и има голям луфт.
• Кожуха на съединителя е изкривен от рязък удар или падане преди болтовете да са били затегнати докрай.

В случай на прекомерно аксиално и ъглово изместване и износване на уплътнението на вала, при работа на двигателя може да се стигне до изтичане на двигателно масло, дори под формата ни фина мъгла, която при контакт с частите на съединителя влошава работата му и съкращава живота му, както и до нарушаване на уплътненията на хидравличния аксиален лагер.


 
• Винаги четете спецификациите и предписанията за обслужване и ремонт на производителя на превозното средство
• Сглобявайте  системата на съединителя с правилните инструменти „Скоба за свободно центриране на съединителя“
• Винаги проверявайте  повърхността на вала в мястото на уплътняване от семеринга, преди да монтирате хидравличния аксиален лагер.
 

 


 

4.     ИЗПОЛЗВАНЕ НА НЕПРАВИЛНА  ХИДРАВЛИЧНА ТЕЧНОСТ

В хидравличната система на съединителя трябва да се използва само хидравлична течност. Никога не използвайте минерално масло.  Съобразявайте се с препоръките на производителя на автомобила.
Ако се използва неправилна течност, уплътненията в системата на съединителя ще се повредят. В системите, които са комбинирани в едно със спирачната система, грешки могат да възникнат в спирачната система.
Възможни са инциденти!

• Винаги четете спецификациите и предписанията за обслужване и ремонт на производителя на превозното средство
• Използвайте DOT3 / 4  спирачна течност, ако такава е предписана - Не използвайте минерално масло
• Изхвърляйте отработените хидравлични течности в съответствие разпоредбите на законодателството
• Да не се използват почистващи агенти, разтворители на масла и греси да влизат в контакт с  хидравличния аксиален лагер.



5.    ПРОТИЧАНЕ НА ХИДРАВЛИЧНИЯ АКСИАЛЕН ЛАГЕР В СЛЕДСТВИЕ НА ПРЕТОВАРВАНЕ

Ако към системата е включено устройство за автоматично обезвъздушаване и смяна на хидравличната течност, не трябва да предприемате и ръчно обезвъздушаване по същото време .
Ако педала на съединителя се натиска докато е свързано устройство за автоматично обезвъздушаване и смяна на хидравличната течност то хидравличната лагер помпа може да бъде подложена на "свръх-налягане", да дефектира  да не функционира частично или изцяло и трябва да бъде подменена!

При ръчното обезвъздушаване трябва трябва да се следват следните стъпки:

1. Натиснете педала на съединителя и задръжте.
2. Отвиите винта за обезвъздушаване.
3. Задръжте педала на съединителя докато се появи течност и не отпускайте!
4. Затегнете винта за обезвъздушаване.
5. Отпуснете  бавно педала на съединителя.


НЕ НАТИСКАЙТЕ ПЕДАЛА ПРИ ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ НЯКОЛКО ПЪТИ. НАТИСНЕТЕ САМО ВЕДНЪЖ И ЗАДРЪЖТЕ.
Цикълът на обезвъздушаване на системата на хидравличния аксиален лагер трябва да се повтори от 20 до 25 пъти, за да се гарантира добро обезвъздушаване.
Доливайте течност в резервоара между циклите на обезвъздушаване. Нивото на течността не трябва да пада под минималното в резервоара по време на обезвъздушаване! Проблеми с обезвъздушането се срещат  главно при хидравлични лагер помпи с изпускателните (обезвъздушителни) клапани в хидравличната им система. При тях се препоръчва ръчно обезвъздушаване.

  • Винаги четете спецификациите и предписанията за обслужване и ремонт на производителя на превозното средство.
• Използвайте DOT3 / 4  спирачна течност, ако такава е предписана - Не използвайте минерално масло.
• Ръчното обезвъздушаване на хидравличните лагер помпи е за предпочитане.
• Изхвърляйте  отработените хидравлични течности в съответствие разпоредбите на законодателството.
 


6.    Хидравлична течност/ Система на съединителя/ Хидравлична лагер помпа Почистване

Замърсяванията могат да доведат до спорадични течове, когато малки частици  мръсотия се натрупват под уплътнителния ръб на семерингите. Може да се наблюдават и постоянни изтичания на течност ако  натрупаните замърсявания са по-големи.

  
За да се избегне преждевременно дефектиране на системата на съединителя, се препоръчва да спазването на препоръките, изброени по-долу:
• Използвайте  спирачна течност отговаряща на спецификация поне DOT 3.
След отварянето на опаковка с хидравлична течност не я съхранявайте повече от една година.
• Подменяйте хидравличната течност според интервалите за смяна предписани за поддръжка и обслужване на автомобила или средно  на около 120 000км.
• Източете  изцяло старата течност и промийте системата с достатъчно нова течност.
• Демонтирайте резервоара на хидравлична течност  и го почистете внимателно.
• Цялата система на хидравличната лагер помпа трябва да бъде изчистена от масло и смазки. В противен случай  уплътнителните ръбове на семерингите се подуват.
• Избягвайте грес  и масло по ръцете и  почистващите парцали.
• Уверете се, че са отстранени всички течове в двигателя и скоростната кутия. Уверете се, че кожуха на съединителя уплътнява добре, когато скоростната кутия е монтирана към двигателя.
• С цел да се избегне замърсяване по време на ремонтни работи, винаги затваряйте хидравличните тръби по правилния начин.
 


7.    ЗАМЪРСЯВАНИЯ ПО ВАЛА НА СКОРОСТНАТА КУТИЯ

Замърсяване по вала на скоростната кутия, идващи от разглобяване или повторно сглобяване могат да предизвикат изтичане на масло, когато чужди тела се натрупват под уплътнителния ръб на семеринга а така също и по уплътнението между кожуха на съединителя и двигателя. Причина за постоянни течове могат да са удебелените уплътнителни ръбове, които са били в контакт с минерално масло.


Алуминиева стружка предизвиква теч  на масло от страна на скоростната кутия


  Почистете  старите уплътнения или ги подменете (ако се предлагат в комплектовката на хидравличния лагер). Почистете от прах и замърсявания монтажните повърхности.
• Почистете входящия (първичния) вал на скоростите и проверете за износване на вала в зоната на уплътнение на семеринга. Проверете и самия семеринг.
• Не използвайте лубриканти, или почистващи препарати, тъй като те могат да повредят уплътненията или целия цилиндър.
• Винаги обръщайте внимание на чистата работна среда и запазването на компонентите чисти, проверете още веднъж вала на скоростната кутия и семеринга му, както и уплътнението на кожуха.
 



Правилния монтаж на съединителя зависи от използването на подходящия инструмент „Скоба за свободно центриране на съединителя“


Методът на монтиране на притискателния диск към маховика оказва голямо влияние върху функционалните характеристики на съединителя  - особено при саморегулиращите се съединители и  влияе на продължителността на експлоатационния живот  на хидравличната лагер помпа.
За да се осигури монтиране на притискателя към маховика по правилния начин трябва да се осигури свободно прилягане на двете части и доброто им центриране, което се осъществява чрез използването на „Скоба за свободно центриране на съединителя“