NewBrands Euro07

Бюлетини Сервизни бюлетини Измерване на хлабините на основни и биелни лагери
Бюлетини Сервизни бюлетини Измерване на хлабините на основни и биелни лагери
Бюлетини
Начало Търсене в файловете
Детайли за файл

Измерване на хлабините на основни и биелни лагери

Свали от тук Изтегляне

Plasitgage е система за измерване на хлабини между монтирани повърхности на машинни части, като например коляновия вал или разпределителния вал  и черупковите лагери. Изработени  са от специална екструдирана пластмасова нишка с точно контролирани деформационни характеристики. Plastigage осигурява бърз и точен начин да се проверят лагерните хлабини. Към всеки комплект нишки е приложена и скала за отчитане на измерените стойности. Нишките са разделени в три отделни размера  и според очакваната хлабина се използват конкретния тип респ. червена, зелена или синя.




SPG1 STD  - зелена нишка за измерване на малки хлабини от 25 до 75 µm


SPR1 STD  - червена нишка за измерване на средни хлабини от 50  до 150 µm


SPB1 STD  - синя нишка за измерване на по-големи хлабини от 100 до 200 µm


 

Правилният метод за проверка на хлабини препоръчван от производителите на основни и биелни лагери. Метода позволява точно измерване на хлабината в реалната работна сглобка. Не се използват метални измервателни инструменти, които могат да наранят работните повърхности на черупките.

 

 


*При проверка на хлабините на биелни лагери завъртете коляновия вал, така че шииката, която ще измервате да е на 30 градуса от долна мъртва точка. Свалете петата на биелата и избършете внимателно маслото от вала и черупката на лагера, Откъснете парче от PLASTIGAGE, токлкова дълго колкото е широчината на лагелната черупка. Поставете PLASTIGAGE на около 6mm от средата на черупката. Монтирайте лагера обратно и затегнете с динамометричен ключ по предписанията за затягане на петата. Важно! Не въртете коляновия вал. Разглобете и премерете  широчината на деформираната нишка върху вала или лагера. Почистете остатъците със суха и чиста кърпа. Остатъците от измервателната нишка са разтворими в двигателно масло и дори да останат няма да повлияят на работата на двигателя.