![]() | ![]() |
Детайли за файл |
|
||
SPG1 STD - зелена нишка за измерване на малки хлабини от 25 до 75 µm
SPR1 STD - червена нишка за измерване на средни хлабини от 50 до 150 µm
SPB1 STD - синя нишка за измерване на по-големи хлабини от 100 до 200 µm
Правилният метод за проверка на хлабини препоръчван от производителите на основни и биелни лагери. Метода позволява точно измерване на хлабината в реалната работна сглобка. Не се използват метални измервателни инструменти, които могат да наранят работните повърхности на черупките.
*При проверка на хлабините на биелни лагери завъртете коляновия вал, така че шииката, която ще измервате да е на 30 градуса от долна мъртва точка. Свалете петата на биелата и избършете внимателно маслото от вала и черупката на лагера, Откъснете парче от PLASTIGAGE, токлкова дълго колкото е широчината на лагелната черупка. Поставете PLASTIGAGE на около 6mm от средата на черупката. Монтирайте лагера обратно и затегнете с динамометричен ключ по предписанията за затягане на петата. Важно! Не въртете коляновия вал. Разглобете и премерете широчината на деформираната нишка върху вала или лагера. Почистете остатъците със суха и чиста кърпа. Остатъците от измервателната нишка са разтворими в двигателно масло и дори да останат няма да повлияят на работата на двигателя.
|
||